מגדל דוד - בילוי וחוויה לילית ירושלמית.

מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות
מוזיאון מגדל דוד צילום: דוד מזרחי.


מגדל דוד, פנינת ההיסטוריה הירושלמית, מרכז בילוי ייחודי. חשיפה לאמנות, ותרבות מעוררת השראה, עצמה ונוסטלגיה. 
 

מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות

היסטוריה בקצרה: 
המבצר הכי קסום ועתיק, שינה את ייעודו כמקום ידידותי לסביבה, על פי החזון הבריטי ואחריו אומץ ע"י ראש העיר טדי קולק. ממקום מוזנח יחסית, מהתקופה העותומנית, למקום בעל אווירה אירופאית בתקופה הקולוניאליסטית הבריטית, המון מחקרים תעדו את השינוי שעבר המקום, והמוזיאון מתעד זאת.

צילום: נפתלי הילגר, מוזיאון מגדל דוד 

המוזאון במבצר משמש לספר את תולדות ירושלים, ומשלב בתוכו את כל מארג החיים המגוון, מאכלים, אופנה, רכילות, אנשים ואירועים מיוחדים.   
מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות
מוזיאון מגדל דוד ירושלים, צילום: רות ברונשטיין  

כיום, המוזיאון מציג קונספט מודרני וחדשני, בהתאמה לתוכן של המאה ה21.  מעבר למרחבי המבצר הטבולים באווירת קדושה, צבעוניות הצמחייה הססגונית, הארכיטקטורה, ויופי פסטורלי של המקום, מרחבים שונים ומעניינים, ההופכים את הביקור, למושלם!

מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות

אומן הנייר העותומני, קארן סרגסיאן, אחד מהמוערכים בעולם. יצר דמויות תלת ממדיות ורב שכבתיות, אלו דמויות ראליסטיות ודינמיות, אשר בנויות משלד עץ בעל רגליים, אגן ועמוד שדרה. מתעתעות כאדם העשוי בן רגע לנוע. 
 סרגסיאן מפסל את דמותו של דוד המלך בחמרים שאינם אצילים, אך הופכים אותו לבעל מעטה שיריון כסף בוהק ומרשים. כאן יוצגו פסלים נוספים של המלך שלמה, הורדוס, מלכת שבא, המלך כורש ואחרים, ממחיש את הקשר  המרתק שבין אמנות, היסטוריה וארכאולוגיה.


מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות המופע הלילי הירושלמי מציע בילויי, חוויה והנאה צרופה. מופע מלהיב המציע נקודת מבט עכשווית, אמנותית ומוזיקלית לסיפור התנ"כי של המלך דוד. הארכיטקטורה המדהימה של המקום מאפשרת כמעט את כל עבודת האשליה האופטית של המיצג האמנותי על החומות. נראה ממש כמו פעם, רק משתמש בטכנולוגיה מתקדמת בעזרת המחשבים הכי משוכללים בעולם. קרני לייזר עוצמתים ומערכת מחשוב המפעילה 20 מקרנים, 10 נגנים, 14 מחשבים, 14 רמקולים ותשתית כבלים באורך 10 קילומטרים. 
  דוד המלך שהיה נגן מקבל משמעות עכשווית כמופע מחווה למלך האהוב והחשוב לכל הדתות. הדימויים האיקונוגרפיים שלו, עדיין ממשיכים להיות נוכחים באמנות לדורותיה. 

במרחב פנימי נוסף,  התערוכה "לונדון בירושלים" משחזרת בפנינו את הבורגנות הבריטית, מראשית המאה ה-20: פאב בריטי קלסי, סרטון מאירועים חשובים כמו: תחרות סוסים, מצעדים, פיסות ויזואליות עם כל הדימויים והגינונים האירופאים, שנוכסו במיוחד לכאן. נוסטלגיה, צילומים, וכרזות המודיעים בעיר על חיי התרבות בעיר הירושלמית. 
מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות
בצילום: קיר ההודעות מגוון ההכרזות
 לחוגי התיאטרון, אולמות הקולנוע,
הקונצרטים, מועדוני ריקודים הסלוניים, אירועי ספורט, בתי הקפה, אוכל ואלכוהול.


מוזיאון מגדל דוד ירושלים, המלצה של רות
אחת מהכרזות לחוגי התיאטרון, אולמות הקולנוע,
הקונצרטים, מועדוני ריקודים הסלוניים, אירועי ספורט, בתי הקפה, אוכל ואלכוהול.



לא בכדי, נוהרים למגדל דוד, המון תיירים מהעולם. 

אילת ליבר, מנכ"ל ואוצרת ראשית של מגדל דוד מציינת: "שנת 2018 רק במחציתה, וכבר זכינו לשיא מבקרים, חצי מיליון איש הגיעו לכאן מאז תערוכת שאולי לא הייתה תערוכה כזו. הכל תודות משרד התיירות ועיריית ירושלים בראשות ראש העיר ניר ברקת. וכעת מחכים לכם הישראלים".

 שימו לב!! למצודה כניסה אחת ידועה, אבל חלק מהאתגר לדעת איך לצאת מהעולם המרהיב שבה החוצה. בילוי נעים המלצה של רות, מוזיאון מגדל דוד 


יח"צ לוטן תקשורת