חדשות האומנות

 היצירות לא יחכו עד שתוכלו להגיע למוזיאון, לגלריה או לתיאטרון. הן יפגשו אתכם במרחב החיצוני, הפתוח.  הכירו את חללי התצוגה פורצי הדרך, ברוח התקופה. אומנות שתחשפו אליה במערה, בשמורת טבע, בתנועה ובדרכים.  

"ליבה" תערוכת וידיאו ארט של להקת המחול "ורטיגו" יוצאת מבימת האולמות, לחלל טבע קסום. של מערת הפעמון בגן הלאומי בית גוברין-מרשה 

להקת המחול ורטיגו מציגה את "ליבה"- תערוכת וידיאו ארט המשתקפת מכל עבר, מתמזגת לאחד מפלאיי תבל - הגן הלאומי בית גוברין-מרשה. הנוף הקסום, שזור לצלילים, לתנועות, מוסיף לאווירה הקסומה של המקום. ליבה תצוגה אמנותית יוצאת דופן מעצם התרחשותה במרחב החיצוני, מחוץ לבמת התיאטרון או המוזיאון. כך שיוצרת דואט עם הטבע וחיבור לקהל המבקרים.  

באמצעות הקרנות ענק על הקירות ופינות נסתרות במערה, תנועת יצירות הגוף, מרחיבה את גבולות המערה וחוזרת לתוך אותו רחם טבעי ראשוני ממנו התהוותה, מרכז הפעמון.

תערוכת ויאו ארט " ליבה" בביצוע להקת ורטיגו, סיור באתר תיירותי לצד אומנות מרשימה היוצאת אל הסביבה, מתמזגת לקסמו של הטבע.

עבורי זו חוויה בלתי נשכחת. תערוכה ייחודית, המאפשרת ליהנות מסיור באזור תיירותי קסום ועתיק' אומנות יצירת הטבע ואומנות מודרנית וחדשנית המעוררת השתהות, והכל הכל בכרטיס אחד. 

מנהלת האמנותית וכרוגרפיהנעה ורטהיים 

אוצרת התערוכה: דורית טלפז.

צילום: אלעד דבי 

עורך גל קציר:  

המייצג כולל קטעים מעבודותיה של הלהקה לאורך כל השנים ובהן: "פרדס", "לילא", "ימה", ו"לידת הפניקס".

מצ"ב לינק לקטע bit.ly/36wkTvm  


"ליבה" גן לאומי בית גוברין מתחם מערת הפעמון

 החל מיום חמישי  ה 5.8.21

בימי שלישי, רביעי, חמישי ושבת בחודש אוגוסט. בשעות: 18:30 – 22:00 ,כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00.

התערוכה תוצג במועדים נוספים עד אוקטובר 2021.

הטיול בשעות החשכה יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד.

הכניסה לתערוכה היא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

חינם למנויי מטמון.

יש להירשם מראש במערכת ההזמנות, באתר רשות הטבע והגנים. בשעות 18:30 – 21:00.

ההרשמה לתערוכה באתר   או במוקד 3639* גן לאומי בית גוברין-מרשה – אתר מורשת עולמית, פלא אדריכלי קדום. 

 @@@@@_________________

לא תפספסו את המשאיות של קרגו בדרכים. 

                                                          ART ON THE ROAD

הצבר הצבעוני, יצירת האומן כרים אבו שקרה על משאית קרגו

                                תערוכת "אומנות בדרכיםמציגה מוזיאון נע בכבישי הארץ

הנגשת יצירות אומנות לציבור בישראל בתערוכת "אומנות בדרכים" 

אם בתקופה הפוסט מודרנית של המאה ה20 בלטו גליי אומנות רדיקלית אשר חרגו מגבולות המוזיאון, והביעו את חותמם במרחב הציבורי, כקריאת תיגר להגמוניה, ולסוכני המוזיאון שקבעו מהי אומנות ומי זכאי להשתתף בה. תערוכת "אומנות בתנועה", דווקא מנגישה לציבור הרחב פסיפס של סגנונות יצירה, מאומנים שכבר זכו להכרה באקדמיה, נחשפו בגלריות ומוזאונים, ואף זכו בפרסי יוקרה על עבודותיהם, אלו אומנים ישראלים מוכרים ומוכשרים המציגים על גבי משטח ההובלות של משאיות חב קרגו cargo Flying  

 אומנות בדרכים - תערוכות אומנים מוכשרים, הנחשפים אל הציבור במרחב החיצוני, תוך כדי תנועה. רעיון ייחודי ומאוד אקטואלי לתקופת הקורונה. 

הברביזון החדש צילום: טל בדרק

תערוכות האומנים מציינת דרך חדשה ואלטרנטיבית, על משטח ההובלות של משאיות חברת  קרגו cargo Flying 

חלל אלטרנטיבי ייחודי היוצא מקירות הקנבס של המוזיאון לקירות המשאיות הנעות בדרכים 

כל אחת מהיצירות נערכו במיוחד עבור התערוכה, כל המשתתפים אומנים ישראלים ומוכשרים, ולכל אחד ואחת מהמשתתפים סגנון ייחודי לו 

יוזמת ואוצרת התערוכה: רונית רייק. 

אומנות בדרכים מחכה לצפות ביצירות בכבישי ישראל


עבור האוצרת ועבור האומנים, הפרויקט דורש לוגיסטיקה והערכות שונה מתערוכה בחלל פנימי,  בשל גודל דפנות המשאיות, תנאי מזג האוויר והסביבה. כל הפרויקט מומן ע"י חברת פליינג קרגו, המאפשרת לאותם אמנים שנבחרו בקפידה על ידי האוצרת לצייר ישירות ע"ג משאיות החברה הנעות בכל הארץ מצפון ועד דרום.

המשאיות הנוסעות הופכות לתערוכת אמנות הנעה בדרכים, נחשפת לקהל רחב, שלא בהכרח מבקר במוזיאון.

לתערוכה 10 משאיות עם 10 יצירות מקוריות. ובחברת קרגו מבטיחים כי עד סוף השנה הנוכחית יתווספו עוד כ-10 משאיות לפרויקט. 

מה הסיכוי שנזכה לצפות בהם? נתון שרק סטטיסטיקאי יוכל לענות...

בין האמנים שלקחו חלק עד כה: כרים אבו שקרה, אלה אמיתי סודובסקי, רותי הלביץ כהן, שי אזולאי, בעז נוי, אסד עזי, אלי שמיר, אלעד רוזן, איתמר פלוג'ה וקבוצת "הברביזון החדש" שהן האמניות: נטליה זורבוב, אנה לוקשבסקי, ואולגה קונדינה.                                   

האומן המפורסם והאהוב עליי כרים אבו שקרה צייר קקטוסים בגדלים וסגנונות שונים. הפעם יצירתו מלאה צבעוניות ושמחת חיים, להבדיל מסמליות הצבר הנקשרת לדימוי של העדר "הצבריות", הקושי וכל מה שנקשר לכך מעבודותיו הקודמות ומהאישי, בהיותו אמן ערבי-ישראלי, יצירתו האופטימית היא סמל להתחדשות, ללבלוב ופריחה.

"הברביזון החדש" קבוצת אמניות מהגרות מברה"מ לישראל משנות ה- 90. ביצירות נשים, משתתפות בפרויקט:  

 נטליה זורבובה, אנה לוקשבסקי ואולגה קונדינה.  

רונית רייק אוצרת התערוכה מציינת: "כאוצרת מרתקים אותי חללים לא שגרתיים, חללים לא קונבנציונליים. אני אוהבת להוציא אמנים מאזור הנוחות שבו הם רגילים לעבוד ו'לפתות' אותם לצאת מהשגרה, ליצור בחללים אלטרנטיביים על גבי פורמטים מאתגרים ושונים מאלו שהם מכירים. אני מאמינה שאמנים המאתגרים את עצמם, יכולים לנוע ממדיום למדיום, לצאת מהקופסא, להעז ולצאת מבין קירות הסטודיו האישי, המוכר והנוח אל מרחב חדש, שונה ומרענן. לפרמט את אופני היצירה שלהם כך שהאמנות שלהם תפגוש קהלים חדשים בדרכים חדשות ומקוריות".

 

איתמר פלוג'ה צילום טל בדרק
 @@@@----------

פסטיבל אאוטליין ה-5 - איור ומילים בירושלים | שכבות   

5-12 באוגוסט 2021 | הכניסה חופשית |  לאורך ציר יפו בירושלים

פסטיבל ״אאוטליין״ יארח, כמיטב המסורת: מאיירים, אנימטורים, מעצבים ואמנים רב תחומיים שיציגו במרחבים הפתוחים של רחובות העיר ובחללי תצוגה שונים, בהם גם בית רשות השידור המיתולוגי. 

14 תערוכות אישיות וקבוצתיות יציגו פרשנויות מקוריות לנושא העל הנבחר השנה "שכבות". 

הפסטיבל מציע חוויית שוטטות יוצאת דופן ברחבי ירושלים, שיתופי פעולה חוצי ז׳אנרים בין יוצרים מדיסציפלינות שונות, 

 סיורי אמנות ומפגשי שיח שמבטאים את הקשר ההדוק שבין הטקסט לאיור, לצד מופעים, סדנאות לילדים ומבוגרים, הרצאות ואירועים נוספים. 


פסטיבל ״אאוטליין - איור ומילים בירושלים״ הינו פרויקט משותף של עיריית ירושלים, ״ביתא״, המחלקה לאמנות חזותית ורשות הצעירים העירונית, בניהול אופירה לבנון (מנהלת ״ביתא״) וניהול אמנותי נועה קלנר.

במשך שבוע הפסטיבל התרחשויות שונות ומרתקות יבחנו את היחסים בין הדימוי לבין המילה בחגיגה של איורים ואירועים. מאות מאיירים, אנימטורים, כותבים, אנשי רוח ואנשי מעשה ימלאו את חללי העיר. 14 תערוכות לצד אירועים רב תחומיים, יתקיימו במגוון חללים ייחודיים בנוף הירושלמי, בהם גלריית ביתא, מעבר תת קרקעי תחנת הרכבת יצחק נבון, קמפוס המכללה האקדמית הדסה, תחנות הרכבת הקלה ורחובות העיר לאורך ציר רחוב יפו.

פסטיבל אאוטליין יערך השנה תחת נושא הגג ״שכבות״. התערוכות יציגו שימוש בשכבות כסגנון אמנותי, דרך פרשנות מילולית שונה ועד שכבות של פרשנויות יצירתיות אחת על גבי השנייה. נפגוש שכבה בבית ספר לצד שכבות בחברה, שכבות שיקחו אותנו לעומק האדמה, וכאלה שיחתכו לרוחב בניינים וערים. התערוכות יציגו ביטויים אמנותיים שונים בהקשרים היסטוריים, אדריכליים, ספרותיים, מוסיקליים או מן המקורות, בהם שעטנז של צילום ואיור, אנימציה ואיורי קיר.

בין מגוון הנושאים: מחווה לגן החיות התנכ"י הראשון בתערוכה "פינת החי בירושלים" ולבית רשות השידור, בתערוכות "חדר המתנה" וב"בניין התפעל", מוסיקה איור ומילים ייפגשו בתערוכה "מיד ליד", בחזרה לבית הספר עם תערוכת השירה והאיור "לאין שיעור", בחזרה למקורות עם התערוכות "למלאכה" ו"חמש עשרה מנגינות לתהום", ועוד.

@@@@@

 


הצטרפו אלינו לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים