מדרסים לילדים

 

 כל מה שרציתם לדעת - מדרסים לילדים

צילום באדיבות חב' נטסטפ 

המידע באדיבות חב' 'נטסטפ' – מדרסים בהתאמה אישית און ליין

בעיות אורתופדיות בכפות הרגליים מופיעות בקרב ילדים רבים כבר מגיל הינקות. 

מקורן לדעת המומחים גנטיות ועוברות בתורשה. אל דאגה, אחד הפתרונות היעילים והפרקטיים לטיפול בתופעות אלו הוא שימוש במדרסים מותאמים. לאחר התייעצות עם מומחים בתחום, מוצג לכם כל המידע על יתרונות, חסרונות, וטיפים בנוגע למדרסים, והכי חשוב, כיצד מדרסים יכולים לתת מענה נכון כדי למנוע בעיות עתידיות

צעדיהם הראשונים של פעוטות מתחילים בין  הגילאים  8-18 חודשים. לקראת גיל 5, וככל שהעצמות מתפתחות ומתחזקות, מתעצבת הקשת בכף הרגל, ומתקבעת צורת ההליכה. במהלך תקופה זו כבר ניתן לזהות,  ילדים אשר עלולים לסבול מבעיות וכאבי רגליים, עוד בגיל צעיר. דבר שדורש התייחסות מוקדמת ככל האפשר, מאחר והילד בשלבי גדילה והתפתחות, עצמותיו עדיין רכות ומערכת עצמות גופו מתעצבות. שימוש במדרסים לילדים במסגרת טיפול לתיקון ושיפור הליקויים, או כפעולת מנע הינם חשובים מאין כמותם, במטרה למנוע נזקים.

צילום באדיבות נטסטפ,יח"צ: חיון, בץ 

אילו סוגי בעיות בכפות הרגליים עלולות להופיע במהלך הילדות?

יש לא מעט בעיות ברגליים שיכולות להתפתח במהלך הילדות או להשפיע על הילדים בגילאים מאוחרים יותר, בין אם הן גלויות או שמסתתרות מתחת לשכבות השומן של כפות הרגליים הקטנטנות:

👧     פלטפוס או בהגה המקצועית Flat Feet) ;Pes Planus) - מצב בו כף רגל שטוחה ומקבילה לקרקע. פלטפוס יכול להיווצר עקב גמישות יתר. אחוז מאוד נמוך מהמקרים (1%-2%) יהיה פלטפוס הנקרא בהגה המקצועית Rigid Flat Feet ומבטא מצב בו כף הרגל שטוחה וקשיחה.

👩     Sever's Disease - כאב שאינו מוגדר. משויך פעמים רבות לכאבי גדילה.

👩    In-Toeing \ Out-Toeing - כף הרגל הנוטה פנימה או החוצה.

איך מזהים כאבים ובעיות ברגליים אצל ילדים?     

👶   התכווצויות ברגליים במהלך הלילה.

👶   כף רגל הפונה כלפי פנים או כלפי חוץ.

👶     קריסה פנימה של הקרסול וקשת כף הרגל.

👶   עייפות יתר.

👶    ילדים שנוטים ליפול.

👶     ילדים המתקשים לקיים פעילויות שגרתיות גם עם חברים, כתוצאה מהכאב ומהעייפות.

👶   איבוד עניין במשחק עם חברים או בפעילות שהילד נהג לעשות ושהסבו לו הנאה.

צילום באדיבות חב' נטסטפ

טיפים! איך לזהות הליכה לא נכונה בקרב ילדים?

 *הרטיבו את כף הרגל של ילדכם ובקשו ממנו לדרוך על דף נייר מדפסת סטנדרטי שיש לכם בבית. כעת, בחנו את משטח הדריכה. אם אתם מזהים שהדריכה נראית כמו משטח ישר - ככל הנראה, המצב דורש טיפול.

*הסתכלו על הנעליים בהן משתמש הילד ובדקו האם נוצר עיוות בצורה המקורית של הנעל. הדבר יוכל לתת לכם אינדיקציה ראשונית שהנעליים הושפעו ממנח כף רגל, שככל הנראה לא תקין.

כיצד מדרסים יכולים למנוע בעיות עתידיות?

מדרסים לילדים קטנים מאפשרים לעצב את כף הרגל בזכות העובדה שהעצמות עדיין רכות. בגיל צעיר, קל יותר לתקן הליכה לא נכונה, לעזור בבניית הקשת האורכית, לסייע למצבים כמו פלטפוס, ולעצב את הרגל בתנוחה האופטימלית. יש מקרים בהם קשת אחת בכף הרגל נבנית והשנייה לא, תופעה שעלולה לגרום להפרש גבהים בין הרגליים ובעקבות זאת לשינוי זווית באגן, יציבה לקויה ובעיות שחיקת סחוסים בעתיד. מטרת המדרסים היא ליצור בסיס קשיח ש"נועל" את העקב ומונע ממנו לזוז. בדרך כלל צורתו של מדרס המיועד לילדים יהיה באורך לא מלא, כלומר שלושת רבעי מהמדרס הרגיל המוכר, כדי לאפשר לקדמת כף הרגל לבצע את התנועה במלואה ולשפר את מנח הקשת תוך כדי הליכה. 

על מה חשוב לשים לב כשבוחרים מדרסים לילדים?

הרגליים של הילדים נמצאות בגדילה מתמדת, ולכן חשוב לבחור במדרסים בהתאמה אישית שיכולים לתת מענה לצורך זה, ושיספקו את הפתרונות הבאים:

👸     בחירת מדרסים עשויים מחומרים קשיחים, שיוכלו לקבע את עקב כף הרגל בתנוחה הנכונה.

👸     מעקב מקצועי - טיפול באמצעות מדרסים לילדים, כולל גם ביקורות לבדיקת הלחץ שמפעיל המדרס במרכז הרגל.

👸    ייצור מדרסים על ידי מכון אורתופדי שמורשה בעל תוי תקן, לפחות של משרד הבריאות הישראלי. 

ואם הילד מסרב להשתמש במדרסים?

כדאי לנסות להפוך את התאמת המדרסים והשימוש בהם, לחוויה עבור הילד:

בחרו מדרס מעוצב. כזה שיכול למצוא חן בעיניי הילד או הילדה ובכך, להפחית את רמת ההתנגדות.

כאשר מדובר בילדים קטנים או כאלו המסרבים לשתף פעולה בשלב טביעת המידה בתבנית הספוג, אפשר לבקש תבנית נוספת. כך יכול הילד להשתעשע עם תבנית דומה, ללמוד להכיר את התהליך ולאחר שיקבל ביטחון, אפשר יהיה לקחת את טביעת כף רגלו על גבי משטח הספוג בערכת ההטבעה. 

חשוב לא לדחות את מה שאפשר לעשות היום, במיוחד כשמדובר בילדים שעלולים לסבול מתופעות בעתיד כשהן ברות טיפול. כיום ניתן לבחור מדרסים  גם בחנות אורתופדיה אונליין, תהליך הכולל מדרסים בהתאמה אישית, מעקב טיפול והחלפה או החזרה, במידת הצורך.

המידע והטיפים בכתבה באדיבות מומחי חברת נטסטפ- מדרסים בהתאמה אישית און ליין

 

 הצטרפו אלינו לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים