ביום האשה הבינלאומי 2022

 

ART FEMINISM 

חוגגות את היום בהרחבת ידע וחשיפה בויקיפדיה העברית על נשים אמניות!

תורמות להגברת התודעה לתרומתן של נשים 

רונית פורת 2018
 

יום שישי, 11.3.2022, משעה 10:00 ועד 14:00 
ארטפורט, כניסה מהמנור 10, קומה 1,  תל אביב

ארטפורט שמחים להמשיך במסורת ולהצטרף בפעם החמישית ברציפות לגופי אמנות ברחבי העולם ליום של כתיבת ערכים על אמניות מהארץ ומחו"ל.

ויקיפדיה נוסדה ב 2001 והפכה  במהרה למקור ידע מרכזי על כל מה שקורה בעולמנו. אבל מתוך כל הערכים על אישים בעברית ובאנגלית, פחות מ 20% הם על נשים. הפעם אנחנו נפיץ את התודעה לתרומתן של הנשים שלא זכו לפרסום ונכתוב יחד את ההיסטוריה כפי  שהיא באמת. מיצגת את המציאות .

מרתון כתיבת ערכים אל אמניות נשים מתקיים בכל העולם בשבוע שסביב יום האשה ומתארח במוסדות דוגמת המומה בניו יורק, מוזיאון ברוקלין ואוניברסיטת ברקלי בסן פרנסיסקו, לצד מרתונים במוסדות בניגריה, טוקיו ועוד. במהלך מרתוני הכתיבה שנערכו בארטפורט הוספו עשרות ערכים חדשים על אמניות, ביניהם ערכים על: יעל פרנק, פאטמה שנאן, ליהי תורג'מן, הינדה וייס, תנועה ציבורית, נעמה ערד, פיפילוטי ריסט, תמר הרפז, איליין דה קונינג ועוד רבות אחרות.

בתוכנית: היכרות עם ויקיפדיה ולימוד כללים בסיסיים, כתיבת ערכים חדשים, תרגום לעברית של ערכים קיימים.

יום שישי, 11.3.2022, משעה 10:00 ועד 14:00 
ארטפורט, כניסה מהמנור 10, קומה 1,  תל אביב

כדי שהסדנה תהיה מוצלחת ונוסיף הרבה ידע לוויקיפדיה, נא להתכונן מראש

1.       לפתוח משתמש בויקיפדיה

2.       להביא מחשב נייד (אם אין – עדכנו אותנו מראש ואולי נוכל לעזור)

3.       לחשוב איזה ערך של אמנית אתן רוצות לכתוב או לתרגם ולחפש חומרים מראש

4.       להרשם דרך אתר ארטפורט כדי להבטיח מקום (עד 20 איש) ונשלח לך את כל הפרטים והעדכונים

להרשמה: https://forms.gle/bULDDfodq4hfmVJ5A

ארטפורט חוגגת השנה עשור לפעילותה! מרכז האמנות, מיסודה של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, פועל מזה עשור ללא מטרות רווח לקידום וטיפוח האמנות העכשווית בישראל. דרך כנסים, תערוכות, סדנאות מקצועיות לאמנים ותכנית הרזידנסי הבולטת בישראל, ארטפורט פועל להשמעת קולם של אמנים במרחב הציבורי ולקידום הקשרים בין אמנות וחברה. במסגרת תוכנית הרזידנסי, משתתפים שישה אמנים ישראלים בתוכנית משכן אמן כבת שנה, במסגרתה הם מקבלים סטודיו, מלגה חודשית ותמיכה וליווי בהפקת פרויקט. לצידם עובדים אמנים ואוצרים בינלאומיים המגיעים לתקופות קצרות יותר. עד כה השתתפו בתוכנית כ 50 אמנים ישראליים וכ 60 אמנים בינלאומיים.