אטרקציות לפסח בסימן פסח

פסח בחיק הטבע בפארק נאות קדומים "סודות הזמן האבוד" 

צילום: איתן אלחדז

פארק נאות קדומים המרהיב ביופיו מציע תכנית עשירה במיוחד לחוה"מ פסח

ראשון - שלישי, ט"ז-י"ח בניסן, 17-19.4.22

היכן? על הדרך שבין תל אביב לירושלים (ע"י מודיעין)הפארק הענק המטופח והנקי ביותר שביקרתי בו בארץ, משתרע על 2500 דונם, בסמוך לאזור יער בן שמן.

על פארק נאות קדומים: חוויה תנ"כית בפנינת טבע קסומה, עם  צמחי ארץ ישראל העתיקה, בפארק נחפרו ושוחזרו מתקנים חקלאיים קדומים – כרמי גן וזית, בריכות מים. בעלי החיים והנופים המרהיבים, יוצרים חוויה קסומה בחיק הטבע. אין ספק, מובטחת לכם הנאה צרופה! החניה חינם ובשפע, מתחמים לפיקניק עצמאי, פינות מוצלות ומסלולים נגישים. 

המקום מתאים לכל המשפחה, ולכל טווח הגילאים.

מה בתכנית? מסע ייחודי לימים בהם הטבע נכח והשפיע, בכל רגע, על האנושות. הטבע  הוא השעון. השמש המאור, ירח הלילה, ובעלי החיים בהם הכתיבו את חיי היום יום.

מגוון מסלולי הליכה בטבע * הכנת שעון שמש אישי * בנייה בלבני בוץ * הצגה לכל המשפחה * מופע מוסיקלי אינטראקטיבי * מתקנים חקלאיים קדומים * סיור מרתק ברכבת הפארק * שלל הפתעות

הטבע הקסום של הפארק מציע לחוות ולשחזר את כוחו של הטבע במלוא הדרו כפי שעל פיו ישק דבר מאז וכיום. כל הפעילויות בדגש על חינוך וערכים, הצצה היסטורית ומרתקת לעבר מחזור הטבע. עונת האביב מציעה לטייל בשבילי הפארק, לצד פריחה קסומה עם שלל פרחים. לאורך המסלולים גם לפתור כתבי חידה בכתב חרטומים, ולהינות משלל חוויות.

לכל אורך הביקור בנאות קדומים תפגשו נקודות הדרכה, תצפיות נוף, בעלי חיים, ומתקנים חקלאיים קדומים. 

2 מסלולים המותאמים לכל המשפחה: מסלול ארוך (2.5 ק"מ) 

מסלול קצר ונגיש (1.5 ק"מ) גם לעגלות,  מותאם במיוחד לקהילת צמיד. 

המסלול הקצר כולל מגוון תחנות המסמלות את האביב, בשילוב חווית תחושת העבר, כמו התנסות בדליית מים מבור מים קדום, ביקור בתחנת שעון שמש, וביקור בדיר.

במסלול הארוך ניתן לראות גלגל פסיפס עיתים - מתקן מדידת זמן עתיק הבנוי מגרמי מדרגות,  בתוספת הסבר וידע העל הימצאותם. 

ברחבי הפארק מגוון פעילויות כיפיות נוספות, בתוספת תשלום:  

💓סיור מרתק עם רכבת הפארק בין המתקנים החקלאיים הקדומים ונופי פריחת האביב, בנייה בלבני בוץ,

הכנת שעון שמש אישי, במתחם יצירה מהטבע.

💓מופע מוסיקלי "מסע עולמי בעקבות הצלילים" מופע אינטראקטיבי לכל המשפחה (בכל שעה עגולה בין 11:30-16:30), הצגה מקורית "הזמן נשתנה" המספרת על כפר עברי קדום בו הזמן לא מתוזמן (כל שעה עגולה בין 11:30-16:30),

💓פינת סלפי המאפשרת לילדים להתחפש וללבוש בגדי רועה צאן היסטורי ולהצטלם בנופים התנ"כיים או מגוון דמויות מההגדה.

"סודות הזמן האבוד" – פארק נאות קדומים

חול המועד פסח, 17-19 באפריל, ט"ז-י"ח בניסן א'-ג', בין השעות 9:00-17:00 כניסה אחרונה ב 15:00

עלות: 50 ₪ לכל משתתף מגיל 3 , נסיעה בתיורית בתוספת 10 ₪ לאדם.

לחברי צמיד 45 ש"ח + מלווה אחד חינם כרטיס משפחתי ל6 נפשות ויותר - 45 ₪

לפרטים נוספים: 08-9770770 www.n-k.org.il<http://www.n-k.org.il>

_____________________________________________________

פסח של מורשת יהודית - במרכז מבקרים מאורות  

פעילות אקטיבית עם טכנולוגיה אינטראקטיבית -  למסורת משתפת ומחברת. 

צילום מנדי הכמן 
מאורות, מרכז המבקרים החדש, מזמין אתכם למגוון פעילויות מרגשות וסדנאות ייחודיות. באמצעות טכנולוגיות סופר מתקדמות, מוצגת ההיסטוריה המרגשת של המורשת יהודית. הפעילות המשותפת והרב חושית, יוצרת הנאה צרופה, ומותאמת לכלל בני המשפחה. המייצגים האינטראקטיביים החדשניים יוצרים חוויה המקשרת בין הישן לחדש, בין העבר לעתיד, בין הילד למשפחה, בין המשפחה למסורת ולמנהגים המאחדים ביננו.

היכן ומתי ? מרכז המבקרים מאורות, אשדוד במהלך חופשת הפסח, ו'-י"ט ניסן תפש"ב, החל מה-7.4 ועד 20.4.

מה בתכנית? מסע בזמן אל סיפור יציאת מצרים * שיחזור יציאת מצרים בלבוש ומשחק בשיתוף הילדים * סדנא לאפיית מצות * סדנה  לעיצוב כוס קידוש *סדנאות יצירה * תחרות אינטראקטיבית בנושאי פסח* 

על מיסדיי מרכז מבקרים מאורות: המרכז החדש בבעלות הרבנית חנה עמר ובעלה. בני הזוג עמר עולים לישראל מאוסטרליה. ביתם בחו"ל היה פתוח למטיילים ישראלים, משלל העדות והסוגים. חילונים ודתיים  הרגישו חיבור ואהבה למורשת ולחגים. ומכאן, נולד חלום שהתגשם, לצור מרכז מבקרים שמייצר ומנכיח את החיבור בין כולם, את יופיים של החגים והמנהגים המשותפים והמאחדים. כל המרכז נבנה בזכות גיוס תרומות של אנשים מחו"ל. 

💓הפעילות החווייתית היא יציאה אל מסע רצוף הפתעות. בכל אחת מ-7 התחנות לפעילויות, מתקיימת תכנית שהיא חלק מהמורשת, ובכל תחנה מסופר הסיפור היהודי בדרך ייחודית ומרתקת בפני עצמה. בכל אחת מהתחנות בהם מתקיים המסע ישנן הפתעות בלתי צפויות. בכל אחת מהתחנות מתאפשר לחוות, ולהכיר את הרגעים המרגשים של המסורת וההיסטוריה היהודית.

באמצעים טכנולוגיה סופר חדשנית ניתן להרגיש כחלק מהעם היהודי באירוע מעמד הר סיני, בכותל המערבי, באוהל שרה ואברהם, לחוות את המנהגים והסמלים של השבת והשולחן היהודי, אירועי ברית מילה, נישואין, בר מצווה.

💓  הילדים ישחזרו בעצמם את סיפור יציאת מצרים. שחקן יפעיל יציג ויגלם את משה כשהילדים יתחפשו בעצמם לבני ישראל ומצרים ולאחר מכן ימשיכו יחד לסדנת חוויה של אפיית מצות. ניתן להזמין סדנת עיצוב כוס קידוש

מכאן תצאו, נפעמים ונרגשים בזכות הטכנולוגיה המתקדמת בשילוב המופע האור קולי, והאפקטים של קול וצבע, הוידיאו ומגוון המשחקים האינטראקטיביים, האנימציות,  נופים תלת ממדיים, והאלמנטים האינטראקטיביים הנוספים שנוצרו במיוחד עבור מרכז המבקרים.  

זמני ביקור ושעות פעילות? משך הביקור והפעילויות כשעתיים וחצי, בין השעות 10:00-18:00  סגור בשבת ובחג 

עלות:  מבוגר 29 ₪ ילד 39 ₪

למידע: מרכז מאורות רח' אבני החושן 1 אשדוד טל' 053-4707143 להזמנות  https://merkaz-meorot.org.il/

__________________________

פסח של סיפורים וטעמים - בירושלים

תמיד רציתם ללמוד מהסבתא, איך מכינים את מטעמי פסח, בפסח הזה הזדמנות להכיר את המטעמים מכל סבתא שתבחרו. 

היכן ומתי? נשים ירושלמיות פותחות את ביתן לאירוח ביתי בפסח!

מה בתכנית? 13 נשים מקהילת "נשים וסיפורים בירושלים" יפתחו  את ביתן לאירוח, כולל לחגיגת מימונה ירושלמית, סדנאות בישול, סיפורי השראה, סדנאות, מפגשים וסיורים.

"נשים וסיפורים בירושלים" תיירות חברתית מעוררת השראה, אשר במסגרתה נשים מארחות בביתן יחידים וקבוצות, מספרות את סיפור חייהן, ומאפשרות הצצה נדירה לביתן ולאורח חייהן המיוחד, בשילוב כיבוד קל. 

בקהילה חברות נשים מכל קשת החברה הירושלמית: חילוניות, חרדיות, דתיות לאומיות, נוצריות וערביות. ביוזמת עיריית ירושלים-המחלקה לקידום נשים באגף חברה. 

 


אפרת חלמיש צילום: יהודית הרפז

 אירוח אצל רות חביליו


סדנאות קולינריה, סדנאות אמנות ואירוח, בתיאום מראש.

למי מתאים?  לקבוצות וליחידים, לנשים ולגברים. האירוח בבתי הנשים מתבצע בתאום ישיר וכרוך בתשלום. לפרטי כל הנשים המארחות.  https://women-jerusalem.com

💓לדוגמא: באזור העיר העתיקה - אפרת חלמיש מארחת בחוה"מ על המרפסת היפה בעיר דוד, בנחלאות - דלילה שמש – אל קורטיז'ו, מארחת בפסח למפגש סיפורים בביתה היפה בשעות היום, וסיורי חוויה איכותיים בנחלאות עם ארוחה כשרה של העדה (לאדינו) בשעות הערב.  מאמא רחל – מציעה מימונה בסגנון מרוקאי לקבוצה אחת בלבד. בעין כרם - חיה וייט – מארחת לסדנאות ציור בהשראת המימונה, ושיח על אמנות והשראה במרפסת יפיפה מול הנוף, רות חביליו – מארחת בסטודיו ציור על אריחי קרמיקה לסיפורים על אהבה וחופש, בהשראת סיפור היכרותם של הוריה מהמחתרת במצריים,מלפני קום המדינה. בקריית משה שושנה בכר מארחת בביתה בשכונת גילה. עוד ועוד הצעות שמומלץ לבחור לפחות לאחת מהן  https://women-jerusalem.com

💓 סיורים מודרכים: מורת הדרך מלכה אליהו קוסוביץ  מציעה סיור פסח בעקבות "סיפור וקמע" במרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, וממורת הדרך אילת אורן  סיורים בעקבות דמויות נשיות ברחבי העיר.

 _________________________________

שימו לב!! אפליקציות נגישות , ללא עלות!!!

סמטאות העיר העתיקה ואתריה המקודשים נגישים לבעלי כיסאות גלגלים, עגלות ועיוורים, כך שניתן לתכנן את דרכים מונגשות באמצעות אפליקציות ייעודיות וחינמיות:

לצמי"ד עם כסאות גלגלים ועגלות - Accessible JLM-Old City 

 ניווט בזמן אמת בין הסמטאות והאתרים. מערכת הכוונה   STEP HEAR

ללא תשלום++++

פסח של מדע בחיפה 

היכן מתי? המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון חיפה, רח' שמריהו לוין 25, החל מיום רביעי 16.4-23.4,

מה בתכנית לפסח? סדנת ציור בלייזר על מצה המשתתפים יציירו, יכתבו ויעצבו ברכה אישית, שתיצרב על גבי מצות, באמצעות לייזר. ילדים סקרנים יצאו מכאן מוקסמים, ועשירים בידע.  

כמה? תוספת של  20 ₪ לילד + מלווה. למחיר כניסה למשתתף/ת. עד גיל 5 כניסה חינם. 

צילום: מושון תמיר

הסדנא תערך בפאב לאב של מדעטקכל פעילויות החג מתווספות ל- 5,000 מ"ר של בילוי משפחתי בתערוכות הקבע, ובמתחם הגיל הרך, הזדמנות אחרונה בהחלט לראות את התערוכה הבינלאומית "סודות הדינוזאורים".

לשעות הפתיחה ולימים ולשעות הפעילויות יש להתעדכן באתר המוזיאון לחצו  

לאטרקציות ופעילויות נוספות הנערכות במיוחד לחול המועד פסח מוזמנים: לחצו כאן 


הצטרפו אלינו לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים