טיפול בבריאות הנפש

"להיות או לא להיות" בריאות הנפש בכל קשת התרבויות.   

מזמינים אתכם ליום העיון השנתי, עבור ציבור המשפחות המתמודדות עם בריאות הנפש.

✅הרצאות על סרוב לטיפול ומענים אפשריים לבריאות נפש, במגזרים ותרבויות שונות בחברה הישראלית.

✅הרצאה על הנעה לטיפול ✅הרצאה על חמלה עצמית  ✅הקרנת הסרט + מפגש עם במאי הסרט עטור הפרסים  "דולפין".


יום העיון המקוון, מרכז יה"ל חדרה 

יום חמישי ב 7 ביוני משעה 16:00

 

יום העיון השנתי יעסוק באתגרים, בהירתמות לטיפול ברב תרבותיות. תוצג תפיסת הטיפול בבריאות הנפש בתרבויות שונות בחברה הישראלית והמענים האפשריים. 

להלן תכנית ההרצאות:

"בחברה הערבית קיימים עדיין חסמים רבים להנעה, טיפול ושקום" מציין לייט ג'יוסי, עו"ס קליני. החברה הערבית בישראל מושפעת מנורמות וערכים תרבותיים מסורתיים אשר משרטטים את גבולות הזהות האישית של המטופל הערבי. הזהות האישית מושתת על ערכים וצרכים קולקטיביים כגון הקרבה, קונפורמיות והיררכיה אשר מכתיבים את עיתוי, קצב ואופי קבלת שירותי טיפול ושיקום בתחום בריאות הנפש. הרצאה תדון באתגרי המשפחות הערביות בעת הפנייה לקבלת שירותי שיקום וטיפול.

מאפייני תרבות כמשאב וכלי טפולי

 ישיטו שמואל -עו"ס קלינית מייסדת ומנהלת ווסטה צגהמרכז לפסיכותרפיה מותאמת תרבות במציאות משתנה. זרקור למאפייני התרבות של יוצאי אתיופיה והשימוש בהם לבנית ברית טיפולית, וגיוס מטופלים ומשפחותיהם להיענות לטיפול הנפשי. העקרון המקצועי והאישי שמנחה בפגישות עם מטופלים הנו הכרת הערכים, התפיסות האמונות ומאפייני תרבות המוצא שלהם,  ביחס לערכים ולתפיסות של התרבות החדשה שבתוכה הם חיים.

החברה החרדית מפי יעקב טייכמן, פעיל לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, בריאות הנפש במגזר החרדי מזווית ראיה של מקבלי שירות. טייכמן ישתף את הקהל במסע האישי שעבר במהלך חייו, כאדם המתמודד עם מגבלה נפשית בקהילה שרמת הסטיגמה כלפי אנשים המאובחנים עם מחלות נפש היא גבוהה יחסית. 

על המגזר הרוסי מפי ד"ר יבגני קנייפל, עו"ס ביה"ל וחוקר במכון להגירה ושילוב חברתי רופין.

הרצאתו תעסוק בתיאור התפיסות כלפי בריאות הנפש ופנייה לעזרה נפשית בקרב יוצאי ברה"מ לשעבר.

גיתית כהן,  עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית, מדריכה בתחום בריאות הנפש תעביר הרצאה הכוללת הכרות עם הכלים של מעגל השינוי ושל הערכת מוכנות לשינוי, שהינה התערבות שיקומית מקדמת החלמה.

 

מתי ליבליך, מיייסדת במרכז לחינוך קשוב ואכפתי ובתכנית לפסיכותרפיה בביה"ס לעבודה סוציאלית בבר אילן. תרצה על חמלה עצמית, תוך הפניית יחס ידידותי, יציב, תומך, חם ומקבל לעצמנו בזמנים של קושי, אתגר או תחושות כשלון. מחקר על חמלה עצמית בפסיכולוגיה המערבית מראה ממצאים מסקרנים וחשובים לגבי המתאם שבין רמת החמלה העצמית שלנו לבין חוסן, בריאות, ורווחה רגשית. מחקרי מוח מראים שישנו הבדל ברשתות המוחיות שבאות לידי פעולה בזמן שאנו מפנים יחס חומל לעומת הרשתות הפעילות בזמן שאנו נכנסים למצוקה מתוך הזדהות עם מצוקתו של האחר.

מפגש עם במאי הסרט  "הדולפין" על נער ערבי שעבר התעללות והשתקם בעזרת תרפיה עם בע"ח  סיפורו של מורד, נער מכפר ערבי במרכז הארץ שניתק את עצמו מבני אדם בעקבות תקיפה קשה שעבר. רגע לפני אשפוז במחלקה פסיכיאטרית הוא נלקח על ידי אביו המסור לטיפול עם דולפינים באילת. בעקבות הקשר המיוחד המתפתח בינו לבין הדולפינים, הוא שב לדבר אחרי חודשים של שתיקה. סרט זה צולם במשך 4 שנים ע"י הבמאי והצלם יונתן ניר עם הבמאי השותף דני מנקין וממחיש את כוחם של הטבע והאהבה לרפא נפש שנפגעה קשות מאלימות אנושית. 

"הדולפין" נרכש לשידור על ידי ערוצים בכל רחבי אירופה והוקרן בפסטיבל הדוקומנטרי– הוטדוקס, וזכה במדליית הכסף בפרס MIND MEDIA AWARD -  פרס המוענק לסרט הטלוויזיה הטוב בעולם בנושא בריאות הנפש 

עמותת איכות בשיקום מפעילה: 
4 מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ ראשל"צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד. ולכל מרכז יש שלוחה בעיר נוספת. *המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

*המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.

*בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

* המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול ושיקום פסיכיאטרי.

להרשמה ליום העיון.     

https://bit.ly/3yNQ9mp

להתקשרות עם עמותת יה"ל, מענה טלפוני ארצי- 04-6367686



המלצה של רות         הצטרפו אלינו לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם  כי אלפי חברים כבר נהנים ומנויים