GRAFFIBLOCKS – גראפיבלוקס לחשוב מחוץ לקופסא
חדש בענף הצעצועים: הרכבה וציור במוצר אחד,  דידקטיות ועידוד ילדים לחשוב 'מחוץ לקופסא'

צילום: נדב יהלומי


היזמיות הישראלית טל-יה לוי וליה יעקבי יצאו לדרך חדשה ופיתחו בשנתיים האחרונות משחק הרכבה וציור התורם לפיתוח כישורי פעוטות וילדים ומעודד שימוש בשני חלקי המח בו זמנית. הצעצוע החדש נחשף השבוע במקביל בישראל וארה"ב ומדינות נוספות בקמפיין המונים ומאפשר לבנות מיבנה מקוביות פלסטיק המתחברות זו לזו בקלות ולאפיין את המיבנה באמצעות צביעה וציור בטושים ובדיו מחיק וייחודי וללא לכלוך. הצעצוע מסייע לפיתוח יכולות הדמיון ויכולות קוגנטיביות המקדמות את תהליך התפתחות הילד.
צילום: נדב
יהלומי
 

אנחנו מוציאים אלפי שקלים על מסכים למיניהם: טלפונים חכמים, מחשבים, טאבלטים, טלוויזיות ובסוף מצפים מעצמינו ומילדינו לשמור על ריכוז. כעת, צעצוע חדש בפיתוח ישראלי מחזיר אותנו ואת ילדינו אל המשחק הפשוט, השקט ועם זאת המאוד מפתח ומעודד יצירתיות.
ערכת ה-GRAFFIBLOCKS- היא למעשה ערכת הרכבה ויצירה לגילאי 3 ומעלה אשר באמצעות חלקי צעצוע ויצירה פשוטים שולחת את הילד/ה (כמו גם את המבוגר/ת) למסע בדמיון. הערכה מכילה בתוכה 35 קוביות פלסטיק בצבע לבן, המגיעות בארבע צורות שונות, המתחברות זו לזו בקלות, 3 טושים מחיקים הניתנים למילוי מחדש, בגוונים: אדום, כחול וירוק, בקבוקון דיו מחיק בצבע חום, קופסת פלסטיק קטנה אליה ניתן לשפוך את הדיו לפני השימוש, מברשת צביעה מעוצבת- graffibrush, עיפרון קסם ומברשת מחיקה מעוצבת- graffiraser. כל החלקים מגיעים בשק מעוצב המגיע בקופסא מעוצבת ויוקרתית.
צילום: נדב יהלומי

עם ערכת ה-GRAFFIBLOCKS- יכול המשתמש לבנות כל מה שעולה על דעתו, ממבנים פשוטים המורכבים מ-2 קוביות ועד מבנים מורכבים יותר המכילים את כל הקוביות שבערכה, במבנים שיצר יוכל להפיח חיים באמצעות ציור על גביהם. כך לדוגמא אם המשתמש ירצה ליצור בית, הוא יבנה מבנה תלת מימדי מהקוביות הלבנות המזכיר לו בית ועל המבנה שיצר יצייר בהתאמה ריבוע ובתוכו חלונות ודלת ומעל הריבוע משולש. אם ירצה בתום יצירת הבית ליצור משהו אחר, ישתמש במברשת המחיקה המעוצבת איתה ימחק הכל ויתחיל להרכיב מבנה חדש עליו יצייר משהו אחר לגמרי. את מברשת הצביעה ניתן לטבול בדיו המגיע בבקבוק ולמשוך אותה על גבי המבנים ו/או הקוביות ובכך למעשה לצבוע כמו שצובעים עם גועש, רק שהפעם זה על מבנה תלת מימדי ולא על נייר ועם דיו הניתן להסרה בקלות. באמצעות עיפרון הקסם יוכל המשתמש לצייר ב'ציור הפוך' על ידי גירוד הצבע וחשיפת צבען הלבן של הקוביות שמתחתיו.
צילום: יהלומי נדב

הערכה מכילה בתוכה אין סוף אפשרויות שימוש שכן אין סוף לדמיון, למבנים ולדמויות שניתן ליצור. היופי הוא שאפשר להתחיל מיצירות פשוטות כמו עיגול, ריבוע, משולש, עיניים אף ופה ועד ליצירות מורכבות בדמותם של אנשים או דמויות מצוירות או אנושיות אהובות. כך למשל ציירו מעצבות הצעצוע את מייקל פלפס על גבי ה-GRAFFIBLOCKS.
לדברי היזמיות טל-יה לוי וליה יעקבי:" הצורך בפיתוח של ערכת ה-GRAFFIBLOCKS  נולד מרצון בסיסי להחזיר ילדים ובני אדם בכלל, למשחק המעודד ריכוז, דמיון וחשיבה יצירתית, תוך שימוש בשני חלקי המוח בו זמנית: הצד המתכנן והצד האינטואיטיבי.
היזמיות, טל-יה לוי שחקנית תיאטרון, בוגרת בית-צבי, יוצרת ואם לשניים וליה יעקבי בוגרת מכון:  IED  לעיצוב באיטליה ומטפלת בילדים בחינוך מיוחד הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי השיקו שלשלום ה(25.04) את המוצר בקמפיין קיקסטארטר. לייצור המכולה הראשונה של משחק ה – Graffiblocks

גרפיבלוקס ייצא לייצור, כבר בחודשים הקרובים.לקבלת פרטים נוספים ·       
·       לדף הפייסבוק של https://www.facebook.com/graffiblocks/
·       לאתר: www.graffiblocks.com

ההמלצה שלי רות ברונשטיין בלוגרית אופנה ולייף סטייל