טיפוח ויופי - שיער

10 טיפים פשוטים לשיער חזק, בריא ומבריק! 

במינימום מאמץ, מקסימום בריאות!



 כוהנת הביוטי אלונה שכטר, מציעה עשרה טיפים פשוטים, ליישום, עזרה ושמירה על מראה, שיער בריא.

1. תזונה נכונהתזונה נכונה היא הבסיס לשמירה על גופנו וגם על שיערנו. תאי השיער גדלים מהר יותר מכל שאר תאי הגוף, אך מכיוון שהם אינם חיוניים להישרדות, הם גם הראשונים שנפגעים מתזונה לקויה. לכן, כדי לשמור על שיער בריא וחזק, חשוב להקפיד לצרוך מאכלים עשירים בברזל, כגון עלים ירוקים למיניהם, דגים, זרעים ודגנים מלאים, וחלבונים הנמצאים במאכלים כגון סויה, עדשים, מוצרי חלב, קינואה ועוד.

2. תספורות תכופותכמובן שאין הכוונה לשנות תספורת או לעשות שינוי קיצוני בשיער. עם זאת, בכדי להימנע מהיווצרות של קצוות מפוצלים ולשמור על מראה שיער בריא ורענן, מומלץ לספר את קצוות השיער לעיתים קרובות – כחצי סנטימטר כל 6-8 שבועות.

3. חפיפות פחות תכופותתהליך החפיפה נתפס בידי אנשים רבים ככזה המועיל לבריאות השיער, אך הדבר אינו בהכרח נכון. חפיפה תכופה מדי יכולה להזיק הן לשיער ולהחלישו ולהן לעור הקרקפת. ההמלצה היא לוותר על חפיפה יומיומית ולחפוף כל יומיים או שלושה.

4. שמפו המכיל חומרים מזינים לא כל תכשירי השמפו מכילים את אותם החומרים ורצוי לבדוק ולהבין ממה מורכבים רגע לפני הרכישה. בימי החפיפה העדיפו תכשירים המכילים חומרים מזינים, כדוגמת כאלו המבוססים על צמחי מרפא, שלהם מגוון יתרונות הזנה וטיפוח השיער והשורש.

5. עיסוי קרקפת החפיפה היא הזדמנות מצוינת לפנק את עצמנו בעיסוי קרקפת נמרץ שמסייע גם להקצפה והחדרת השמפו וגם לשיפור זרימת הדם, שתורמת אף היא לבריאות ומראה השיער. את השיער עצמו, עם זאת, רצוי לעסות בעדינות כדי שלא ייפגע, שכן בעת החפיפה הוא עדין ושביר הרבה יותר.

6. שמן במקום מרכך מרבית המרככים, גם אם בטווח הקצר נראה שהם מסייעים למראה השיער, בטווח הרחוק גורמים לתוצאה הפוכה ולמעשה מייבשים אותו ועלולים אף להגביר את האפשרות של נשירה עקב ריכוך השורש של השיערה. לכן, במקום מרכך, מומלץ להשתמש בשמני שיער, המספקים לשיער מינרלים, ויטמינים וחומרים חיוניים נוספים המחזקים את שורשי השיער ובאופן כללי מסיעים לבריאותו.

7. שטיפה קרה מומלץ לאחר החפיפה לשטוף את השיער באמצעות מים קרים, המסייעים לשמירה על שיער בריא ומבריק יותר.

8. אחידות מותגים רצוי להשתמש באותו מותג לחפיפה וריכוך השיער, שכן המוצרים של כל מותג מכילים חומרים פעילים המשלימים זה את זה. במקרה של שילוב בין מותגים שונים ישנו מצב להגיע לניגוד חומרים פעילים.

9. הגנה מתמשכת השיער שלנו הוא עדין ושברירי וחשיפה ממושכת לגורמים כגון שמש חזקה, זיהום וכל המזיקים האחרים שנמצאים סביבנו יכולים לפגוע בו ולגרום למראה דהוי ויבש. כדי להגן על השיער שלך לאורך זמן רצוי להשתמש בסרום לשיער.

10. מסכה ביתית טבעיתמדי פעם כדאי לספק לשיער קצת יותר הזנה ותשומת לב. ניתן לעשות זאת בקלות, מהירות ובהכנה בייתית שעורכת זמן קצר. ערבבי קצת שמן זית עם דבש ומעט אבקת קינמון, עסי לתוך השיער והשאירי למשך 15 דקות. בסיום שטפי את השיער.


 אלונה שכטר-  www.Alonashechter.com